ACOMWARE e-commerce index: české e-shopy rostly v 1. čtvrtletí o 23 %

Pro letošní rok odborníci předpovídali růst obratu českých e-shopů o zhruba 10-15 %. Naše čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší – konkrétně o 23 %. Nejvíce se daří prodejcům zboží do domácností, dětských produktů nebo módy.

Hodnocení 1. čtvrtletí 2015:

  1. České e-shopy rostly meziročně +23 %; oproti předchozímu čtvrtletí se ale jejich obrat snížil o 25 %;
  2. Průměrná hodnota objednávky dosáhla 1 760 Kč při míře konverze 1,64 %;
  3. 81,7 % návštěvnosti e-shopů pochází z PC, 11,5 % z mobilů a 6,5 % z tabletů. Nejvíce se meziročně zvýšila návštěvnost z mobilů a to o 38,7 %;
  4. Na obratu e-shopů se z 90,7 % podílejí PC. Mobily tvoří 4,5 %, tablety 4,7 %;
  5. Nejvíce roste obrat z mobilních zařízení – o 56 %. Tablety zaznamenaly růst o 42 %, PC o 25 %;
  6. Průměrná hodnota objednávky je nejvyšší u PC (2 048 Kč), nejnižší u mobilů (1 494 Kč). U tabletů dosahuje 1 717 Kč;
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC, kde činí 1,68 %. U mobilů je téměř o polovinu menší – 0,81 %. Tablety mají průměrnou konverzi 1,28 %.

Srovnání návštěvnosti

1. čtvrtletí 2015

Růst meziroční

Růst mezičtvrtletní

PC

+9 %

-10 %

Tablet

+46 %

+6 %

Mobil

+49 %

+6 %

 

Srovnání obratu

1. čtvrtletí 2015

Růst meziroční

Růst mezičtvrtletní

Průměrná míra konverze

Průměrná hodnota objednávky

Všechna zařízení

+23%

-25%

1,64%

1 760 Kč

PC

+25%

-16%

1,68%

2 048 Kč

Tablet

+42%

-18%

1,28%

1 717 Kč

Mobil

+56%

-13%

0,81%

1 494 Kč

 

Růst obratu ve vybraných segmentech zboží

1. čtvrtletí 2015

Růst meziroční

Domácnost

+34 %

Dětské zboží / hračky

+24 %

Elektro

+24 %

Móda

+23 %

DIY

+18 %

 

Předpověď pro 2. čtvrtletí 2015

Pro 2. čtvrtletí 2015 očekáváme růst znovu na úrovni 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů.

Metodika: Analyzováno bylo více než 70 e-shopů s ročním obratem zhruba 2,7 miliardy korun. Použitý zdroj dat: Google Analytics.