Průzkum proběhl začátkem ledna, celkem se ho zúčastnilo 193 českých e-shopů. Jeho výsledky napovídají, že také v letošním roce je nálada na českém e-commerce trhu velmi pozitivní. „Rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90 % jich očekává růst, 7 % stagnaci a pouhá 3 % si myslí, že jejich obrat poklesne,“ říká k závěrům průzkumu Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE.
Hlavní závěry průzkumu:
74 % e-shopů v loňském roce zvýšilo obrat, u 13 % poklesl;
90 % e-shopů očekává, že jejich obrat v roce 2015 poroste. Před rokem mělo stejná očekávání 81 %;
E-shopy budou letos více investovat, platí to pro 67 % z nich. U 27 % budou investice stagnovat;
Největší investice budou směřovat do online marketingu (u 66 % obchodů), posílil také emailing nebo investice do optimalizace webu;
Cíle e-shopů do roku 2015 jsou především zvýšit obrat (72 %) a zlepšit marketing (47 %);
Za největší slabinu považují e-shopy nedostatek kapitálu (23 %) a úzkým tým lidí (23 %).
Další závěry z našeho průzkumu si můžete prohlédnout ve formě infografiky: