Z výzkumu na vzorku 125 prodejců v 16 různých segmentech, který připravila společnost ACOMWARE ve spolupráci s katedrou marketingu Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze, vyplývá, že na internetu prodávají své zboží všichni největší obchodníci v celkově 7 segmentech. Vlastní e-shop provozuje již 91 firem.
Mezi segmenty, v nichž došlo v roce 2016 k největšímu nárůstu počtu nových e-shopů, patří nově též sportovní vybavení a zboží pro zdraví a krásu. Kromě nich nabízejí své produkty na internetu také všichni významní prodejci hraček, knih, koberců, zverimexu, či vybavení do koupelen.
Již loni začaly firmy reagovat na přesun zákazníků z běžných počítačů na mobilní zařízení, které využívají nejen k hledání zboží, ale též k nákupům. Mobilní nebo responzivní web, který umožňuje korektní zobrazení na mobilních zařízeních, už má 70 % prodejců. Za poslední dva roky se toto číslo významně zvýšilo o více než dvojnásobek.
Pozitivně se vyvíjí také nabídka služeb, které jednotliví obchodníci na internetu nabízejí. Možnost vyzvednout si zboží objednané na internetu v kamenné prodejně nabízí podobně jako loni 75 % firem. Výrazně se navíc zvýšilo množství obchodníků, kteří v e-shopu uvádějí, zda je dané zboží v prodejně skladem– aktuálně tuto informaci najdeme u poloviny firem. Možnost reklamovat zboží v kamenné prodejně nabízí již 65 % prodejců, přímo vrátit zboží jde ale jen u 45 % obchodníků.