V srpnu 2016 jsme ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos připravili spotřebitelský výzkum na téma „Vztah české populace k internetovému nakupování„. Výzkum si kladl za cíl zjistit, jaké kategorie lidé nakupují na internetu, jaký postoj zaujímají k internetovému nakupování nebo jaké jsou jejich preference. Nabízí také porovnání s daty z roku 2014, kdy jsme podobný výzkum poprvé realizovali.
Hlavní zjištění spotřebitelského výzkumu 2016:
- Pozitivní vztah k nákupům na internetu od roku 2014 narostl z 83 % na 87 %.
- 84 % nakupujících pořizuje zboží na internetu častěji než před rokem (89 % v 2014).
- Osobní počítač stále dominuje při realizaci nákupů na internetu, i když nakupující ve věku 15-34 let stále častěji používají mobilní telefon (16 % vs. 9 % u nakupujících ve věku 35+).
- Nevyužitý potenciál nabízí kategorie Potravin a Hobby a zahrada. U zmíněných kategorií se od roku 2014 zlepšil postoj k nákupům na internetu a zároveň v nich nakupující postrádají více e-shopů.
- Cena stále patří mezi hlavní motivátory nákupu, její význam ale mírně poklesl.
- Mezi kamennými a internetovými obchody existuje provázanost, kdy nakupující na internetu zjišťují informace a v kamenné prodejně si zboží prohlíží před koupí
- Nově vzrůstá i porovnávání konkurenčních nabídek nebo zjišťování informací na internetu přes mobilní telefon přímo na ploše prodejny (35%).
Pro více informací můžete zhlédnout naši infografiku: