Studie: Češi nakupují na internetu nejčastěji v pondělí

Češi nakupují v internetových obchodech nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10-12 hodinou. Využívají k tomu zejména PC – podíl tabletů i mobilů je zatím velmi malý. Vyplývá to z naší studie, která zkoumala více než 585 000 transakcí u 18 významných českých e-shopů.

 

V rámci studie bylo zkoumáno 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie. Dohromady tito obchodníci ve sledovaném období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 vyřídili přes 585 000 objednávek.

Při analýze nákupního chování nás především zajímalo, kdy Češi v internetových obchodech nakupují a k jakým rozdílům dochází v průběhu dne nebo mezi pracovními dny a víkendem. Zaměřili jsme se také na důležité téma podílu počítačů a dalších zařízení na tržbách – řešíme tedy, která zařízení mají pro e-shopy největší význam a jak moc se liší míra konverze z nich.

Hlavní závěry studie:

  1. Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělínejméně v sobotu;
  2. Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10-12 hodinou dopoledne;
  3. Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – tzv. desktop tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
  4. Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletu;
  5. Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.

Kompletní studií ke stažení najdete zde.

Závěry z naší studie vám nabízíme také ve formě infografiky:

infografika-nakupni-chovanipng