Více než polovina českých řetězců neprovozuje v ČR vlastní e-shop, nejmenší podíl e-shopů je v segmentu oděvu a potravin. Které obory naopak do online již vstoupily? + Uvnitř unikátní analýza 87 největších prodejců a jejich vztahu k internetu.
V rámci studie bylo zkoumáno 87 největších českých prodejců napříč 12 obory. Zkoumané firmy provozují na území České republiky přes 8 800 kamenných prodejen a jejich roční obrat převyšuje 362 miliard korun.
Firmy byly zkoumány v celkem 19 oblastech, které zahrnovaly (ne)existenci českého e-shopu, způsob prezentace jejich nabídky zboží (formou online katalogu, stažitelného katalogu, letáku), nabídky služeb (např. doprava, vyzvednutí zboží, reklamace na pobočce), využití možnosti online reklamy nebo podpory mobilních technologií.
Hlavní závěry studie:
Kompletní studie s dalšími fakty je ke stažení zde. Její součástí jsou vedle podrobných údajů ke každému zkoumanému tématu také rozhovory s vybranými českými retailovými prodejci (např. IKEA, Sportisimo) a významnými osobnostmi české e-commerce (Tomáš Hájek, Tomáš Braverman, František Štrupl a další).
Závěry z retailové studie vám nabízíme také ve formě infografiky. Dostupné i v šíři 520px.