Základními pilíři kampaně byla soutěž o celoroční zásobu plenek Pampers, doprava zdarma a akční cena spojená s navyšováním DPH.
Soutěž měla jednoduchý základ – do slosování o celoroční zásobu plenek Pampers se dostanou všechny zákaznice (zákazníci), které v uvedeném období nakoupí na e-shopu Feedo.cz plenky Pampers.
Základním cílem kampaně bylo navýšení počtu návštěvníků, naše odhady počítaly se ziskem 110–120 tisíc uživatelů za celou dobu trvání soutěže, s nárůstem objednávek o 200 % (na českém i slovenském e-shopu) a se zvýšením obratu o 20 % oproti listopadu 2012.
Návštěvnost | Obrat | Emaily |
---|---|---|
+ 110–120 tisíc | + 20 % | + 6500 kontaktů |
Počet nových odběratelů newsletterů jsme odhadovali celkem na 6500, z čehož by 1500 měly tvořit nové registrace na e-shopu.
Mailing | PR články | Bannery | Srovnávače cen | PPC | Remarketing |
---|---|---|---|---|---|
Využili jsme databáze portálu Maminka.cz (40.000 adres), značky Pampers a Happyhair. |
PR články propagující soutěž byly uveřejněny na serveru Super.cz.
|
Display reklama jsme spustili na Super.cz (produktová plachta) a Horokospy.cz (leaderboard banner). |
Díky zachování nižší ceny i přes zvýšení DPH se výrazně zvýšily také prokliky z portálů Heureka a Zboží. |
PPC kampaně jsme spustili přes systémy Sklik, Google Adwords a Facebook . |
Remarketing v obsahové síti Google byl nakonec kvůli přetížení pracovníků v expedici zrušen |
Kromě tradičních kanálů propagace (viz tabulka) jsme zvolili sociální sítě, především firemní FB stránku. Pro zvýšení motivace k nákupu se plenky prodávaly za loňskou cenu (od roku 2013 se plenky zařadily do vyšší sazby DPH 21%), doprava na ně byla zdarma a registrovaní uživatelé získají body do věrnostního klubu a pro další objednávku taktéž doprava zdarma.
Cíl (porovnání s listopadem 2012) |
Naplnění cílů |
Realita (porovnání s listopadem 2012) |
|
---|---|---|---|
Počet nových registrací |
1500 | 200 % | – |
Počet nových odběratelů newsletteru |
6500 | 140 % | + 27 % |
Obrat |
+ 20 % | 220 % | + 170 % |
Konverzní poměr |
– |
– |
+ 20 % |
Návštěvnost |
– |
140 % | + 150 % |
Konečná čísla se pohybovala v mnohem příznivější rovině, než byly naše odhady. V listopadu 2012 jsme na několik dní uspořádali pretesting – uživatelům jsme poskytli dopravu zdarma. I díky tomu se stal nejsilnějším měsícem loňského roku, a proto jsme jej zvolili pro srovnání.
Kromě výsledků v tabulce se také zvýšila o 10 % průchodnost košíkem. Ovšem – kvůli dopravě zdarma – se snížila průměrná hodnota objednávky. Největším překvapením byly obraty z PPC reklamy na Facebooku, která se podílela na celých 10 % obratu. Také v poměru cena/výkon si vedla dobře – lepší byly už jen srovnávače a emailing. Nejvíce obratů vygenerovat již tradičně silný emailing.
Nejsilnějším období kampaně byl první týden, ve kterém odešla většina direct mailů, druhý týden, kdy vyšel první PR článek a konec kampaně (druhý PR článek a rozesílka direct mailů).
Konzultanti z ACOMWARE vytvořili koncepci celé kampaně a naplánovali strategii včetně segmentace zákazníků. Specialisté optimalizovali remarketingové kampaně ve spojení s display reklamou, sestavili posudky k jednotlivým reklamním formátům a vytvořili PR články. Na závěr náš tým vyhodnotil celou kampaň a již připravil další podobnou – taktéž na podporu brandu.
Marketingový ředitel Feedo.cz odpovídal společně s Ondrou Klegou na otázky v našem rozhovoru.
Pomůžeme i Vašemu projektu.