V rámci studie bylo zkoumáno 129 českých řetězců napříč 16 segmenty. Zkoumané firmy provozují na území České republiky přes 11 800 kamenných prodejen a jejich roční obrat převyšuje 545 miliard korun.
„Meziročně otevřely e-shopy spíše jednotky obchodních řetězců. Je to logické, v řadě segmentů už má e-shop většina firem. Přesto přibyly značky jako Lidl nebo Humanic, které se pokusily o vstup do e-commerce trhu,” říká k výsledkům Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Nejhorší situace z tohoto pohledu přetrvává v oblasti drogerie a potravin.
Součástí studie byl také výzkum preferencí mezi zákazníky, který zajistila agentura response:now. Ten ukázal, že lidem na internetu nejvíce chybí e-shop značky Planeo elektro či DM Drogerie, z prodejců potravin pak Kaufland. Pokud jde o služby, nejdůležitější je pro Čechy doprava zdarma, následovaná kvalitní nabídkou služeb na prodejně – především pak možnost zboží vyzvednout, reklamovat ho nebo vrátit.