Češi nakupují v internetových obchodech nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10-12 hodinou. Využívají k tomu zejména PC – podíl tabletů i mobilů je zatím velmi malý. Vyplývá to z naší studie, která zkoumala více než 585 000 transakcí u 18 významných českých e-shopů.
V rámci studie bylo zkoumáno 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie. Dohromady tito obchodníci ve sledovaném období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 vyřídili přes 585 000 objednávek.
Při analýze nákupního chování nás především zajímalo, kdy Češi v internetových obchodech nakupují a k jakým rozdílům dochází v průběhu dne nebo mezi pracovními dny a víkendem. Zaměřili jsme se také na důležité téma podílu počítačů a dalších zařízení na tržbách – řešíme tedy, která zařízení mají pro e-shopy největší význam a jak moc se liší míra konverze z nich.
Hlavní závěry studie:
Kompletní studií ke stažení najdete zde.
Závěry z naší studie vám nabízíme také ve formě infografiky: