Pro letošní rok odborníci předpovídali růst obratu českých e-shopů o zhruba 10-15 %. Naše čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší – konkrétně o 23 %. Nejvíce se daří prodejcům zboží do domácností, dětských produktů nebo módy.
1. čtvrtletí 2015 |
Růst meziroční |
Růst mezičtvrtletní |
PC |
+9 % |
-10 % |
Tablet |
+46 % |
+6 % |
Mobil |
+49 % |
+6 % |
1. čtvrtletí 2015 |
Růst meziroční |
Růst mezičtvrtletní |
Průměrná míra konverze |
Průměrná hodnota objednávky |
Všechna zařízení |
+23% |
-25% |
1,64% |
1 760 Kč |
PC |
+25% |
-16% |
1,68% |
2 048 Kč |
Tablet |
+42% |
-18% |
1,28% |
1 717 Kč |
Mobil |
+56% |
-13% |
0,81% |
1 494 Kč |
1. čtvrtletí 2015 |
Růst meziroční |
Domácnost |
+34 % |
Dětské zboží / hračky |
+24 % |
Elektro |
+24 % |
Móda |
+23 % |
DIY |
+18 % |
Pro 2. čtvrtletí 2015 očekáváme růst znovu na úrovni 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů.
Metodika: Analyzováno bylo více než 70 e-shopů s ročním obratem zhruba 2,7 miliardy korun. Použitý zdroj dat: Google Analytics.