Výzkum byl uskutečněn v průběhu ledna na vzorku 212 majitelů tuzemských e-shopů. Potvrzuje přitom, o čem se v ČR mluví již několik týdnů – české e-shopy za sebou mají rekordní loňský rok a také očekávání na ten letošní jsou velmi pozitivní. „Podle našeho výzkumu se téměř 78 % e-shopům podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze 10 % e-shopů,“ říká Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Ještě zajímavější je pohled na to, jaký obrat prodejci očekávají letos: celkem 84 % e-shopů odhaduje růst obratu o minimálně 10 %. Naopak toho, že by tržby mohly klesat, se bojí pouze 2 % respondentů.
Pozitivní stav trhu se projevuje také v otázce cílů, které si prodejci stanovili na rok 2016. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že e-shopy se vůbec poprvé výrazněji zaměří také na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se k stejnému cíli hlásilo o polovinu e-shopů méně,“ vysvětluje Penkala.
Z výsledků výzkumů dále vyplývá, že e-shopy ani přes větší důraz na svou ziskovost neplánují omezit investice do rozvoje. Více investovat plánuje 72 % obchodníků, což je jo 5 % více než loni. Tyto finanční prostředky přitom plánují utratit zejména za marketing, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).
Hlavní závěry výzkumu:
Další závěry z našeho průzkumu si můžete prohlédnout ve formě infografiky: