Potřebuje e-shop kamennou prodejnu?

V pátek 12. října proběhl první podzimní workshopOPEN, který přinesl zajímavá čísla o nákupním chování zákazníků na internetu i praktické tipy pro účastníky. Příští workshopOPEN přinese téma „Skutečně rozhodují Vánoce o úspěchu e-shopu?“.

 

V ČR nakupuje online více než 2,5 milionu obyvatel, z toho:

Z dat Heureka.cz vyplývá, že 77,44 % zákazníků udává, že nemusí „běhat po krámech“, ale 52 % využije osobních odběrů. Počet osobních odběrů v meziročním srovnání za letní měsíce stoupl o 5-7%. Tato čísla prezentoval Jakub Hladký, E-commerce Specialist.

 


Sledujte nákupní rozhodování zákazníků

V užitečném nástroji online barometr můžeme sledovat nákupní rozhodování zákazníků – až 80 % jde koupit do kamenné prodejny to, co hledá na internetu.

ROPO – Research Online Purchase Offline – zákazníci hledají informace o produktech online, ale jejich koupi realizují v offline světě. ROPO efekt je obvykle nejmenší tam, kde jsou jasné parametry (notebooky, PC), nevyužívaný je u drogerie. Čím vyšší ROPO efekt, tím více lidí realizuje nákup v kamenné prodejně.

V druhé části byla představena případová studie – vstup na trh paní Jitkou Jirčíkovou, z Luxoprofi.cz a Ondřejem Klegou, odborníkem na e-commerce.

 


 

Potřebuje e-shop kamennou prodejnu (1)

Je Vaše konkurence na Uloženka.cz? Nesmíte tam chybět ani Vy!

„Toto prohlášení není marketingovým fíglem, ale holou nutností, protože míra konkurence vyžaduje, aby e-shop, který chce být konkurenceschopný, nabídl svým zákazníkům minimálně stejné možnosti jako konkurence. Jinak ztrácí zákazníka,“ uvedl Petr Lundák, jednatel Uloženka.cz.

Následně představil plán do roku 2014 obsáhnout všechna krajská města, zatím Uloženka.cz hospodaří v 8 pobočkách, do konce roku by měla být otevřena ještě jedna – Plzeň a na příští rok jsou plánovány čtyři další. Ze zajímavých dat Uloženka.cz Petr Lundák prozradil, že zhruba 49 % veškerých zásilek míří do Prahy, následuje Brno (21 %), Ostrava (13 %) a Hradec Králové (7 %). Zbylých 10 % připadá na ostatní města.

Zajímavostí také je, že až 7 % zásilek vydávaných z Uloženka.cz je sdružených od více shopů, a  dokonce 45 % zákazníků volajících na Uloženka.cz zde také chce konkrétní produkty přímo objednat. Průměrně také hlásí 3,6 % nepřevzatých zásilek (dle komodity).


Potřebuje e-shop kamennou prodejnu (2)

Češi letos udělají 51 miliard nákupů

Tomáš Bzirský ze služby 999.cz motivoval přítomné shopaře číslem 51,2 mld., což je předpokládaný objem letošních nákupů provedených na internetu za rok 2012 (zdroj Heureka.cz). Představil Heureka.cz analýzu, která čerpá z dat o konkurenci, předvede 20 nejprodávanějších produktů skladem v této kategorii.

Dalším tématem workshopuOPEN bude „Skutečně rozhodují Vánoce o úspěchu e-shopu?“