Trh s kojeneckým zbožím je v mnoha ohledech specifický – zákazníci se rychle mění a konkurence je vysoká. I tak jsme ho specializovanému e-shopu s výživou a potřebami pro kojence pomohli dobýt. Přispěla k tomu chytrá strategie e-mailové komunikace, která mu přináší čtvrtinu všech objednávek.
„Na začátku spolupráce e-shop neměl vypracovanou žádnou strategii e-mailingu. Naším cílem bylo najít způsob, jak zvýšit počet objednávek a zároveň i hodnotu značky v očích zákazníků.„
Doba, po kterou zákazníci nakupují v e-shopech s kojeneckým zbožím, zpravidla nepřekročí 3 roky. E-shopů s podobnou nabídkou je u nás jako hub po dešti. Ve snaze prorazit mezi konkurencí jsme proto navrhli zahrnout mezi marketingové nástroje e-mailing.
Náš návrh strategie vycházel z předpokladu, že chceme zvýšit počty objednávek a zároveň také budovat hodnotu značky v očích zákazníků
E-mailový marketing jsme stavěli prakticky na zelené louce. Ke splnění našich cílů postupně vedly tyto kroky:
„Feedo.cz se za dobu společné spolupráce stalo největším českým a slovenským e-shopem v segmentu kojeneckých potřeb.„
Díky technologii IBM Marketing Cloud, pochopení životního cyklu zákazníka a správné komunikaci se e-mailing stal nejdůležitějším prodejním kanálem e-shopu Feedo.cz. Podařilo se nám dosáhnout také nadprůměrné open rate – u standardních newsletterů okolo 20 %, automatizované e-maily otevře průměrně 40 % respondentů.
E-shop Feedo.cz za dobu společné spolupráce vyrostl na obrat více než 500 milionů korun ročně a je největším českým a slovenským e-shopem v segmentu kojeneckých potřeb.