E-mail marketing vychovaný od plenek

Trh s kojeneckým zbožím je v mnoha ohledech specifický – zákazníci se rychle mění a konkurence je vysoká. I tak jsme ho specializovanému e-shopu s výživou a potřebami pro kojence pomohli dobýt. Přispěla k tomu chytrá strategie e-mailové komunikace, která mu přináší čtvrtinu všech objednávek.

25 %
objednávek z e-mailu
50 %
zákazníků využije
e-mail při nákupní cestě
Až 7x
vyšší konverzní poměr
u automatizovaných kampaní

 

Zákazníci odchází po 3 letech

Na začátku spolupráce e-shop neměl vypracovanou žádnou strategii e-mailingu. Naším cílem bylo najít způsob, jak zvýšit počet objednávek a zároveň i hodnotu značky v očích zákazníků.

 

Doba, po kterou zákazníci nakupují v e-shopech s kojeneckým zbožím, zpravidla nepřekročí 3 roky. E-shopů s podobnou nabídkou je u nás jako hub po dešti. Ve snaze prorazit mezi konkurencí jsme proto navrhli zahrnout mezi marketingové nástroje e-mailing.

Náš návrh strategie vycházel z předpokladu, že chceme zvýšit počty objednávek a zároveň také budovat hodnotu značky v očích zákazníků

 

5 kroků k vyššímu obratu

E-mailový marketing jsme stavěli prakticky na zelené louce. Ke splnění našich cílů postupně vedly tyto kroky:

  1. Implementace IBM Marketing Cloud, který dokáže usnadnit řízení e-mailových kampaní a automatizuje spoustu návazných procesů. Díky němu lze například propojit důležitá data o zákaznících a plně využívat všechny možné funkce e-mailingu.
  2. Vytvoření centrální marketingové databáze pro sběr údajů o chování zákazníků a jejich analýze.
  3. Vytvoření více než 100 zákaznických segmentů
  4. Nastavení automatických kampaní, které vychází z životního cyklu zákazníků.
  5. Budování komunity prostřednictvím kvalitního obsahu a speciálních projektů.

 

Ukázka personifikovaných e-mailů

 

E-mailing je nejdůležitější prodejní kanál

Feedo.cz se za dobu společné spolupráce stalo největším českým a slovenským e-shopem v segmentu kojeneckých potřeb.

Díky technologii IBM Marketing Cloud, pochopení životního cyklu zákazníka a správné komunikaci se e-mailing stal nejdůležitějším prodejním kanálem e-shopu Feedo.cz. Podařilo se nám dosáhnout také nadprůměrné open rate – u standardních newsletterů okolo 20 %, automatizované e-maily otevře průměrně 40 % respondentů.

E-shop Feedo.cz za dobu společné spolupráce vyrostl na obrat více než 500 milionů korun ročně a je největším českým a slovenským e-shopem v segmentu kojeneckých potřeb.

 

 

 

25 %

objednávek z e-mailu

50 %

zákazníků využije e-mail při nákupní cestě

Až 7x

vyšší konverzní poměr u automatizovaných kampaní

40 %

open rate u automatizovaných e-mailů