Není růst jako růst. Chybně zvolená strategie může mít za následek, že vaše společnost bude pro svůj růst spotřebovávat obrovské prostředky. Nejen pro marketing, ale také na personální náklady. V zásadě by měl růst společnosti či produktu stát na dvou pilířích. Prvním z nich je akvizice nových zákazníků či stimulace těch stávajících k nákupu pomocí marketingových aktivit. Z pravidla jde o růst založený na slevách či jiných pobídkách a jejich propagaci. Druhým pilířem je budování značky. Cílem je vybudovat značku, která bude sama o sobě prodejním nástrojem. Můžeme také říct, že jde o to vybudovat love brand, jehož zákaznici budou samo o sobě ambasadory značky.
V ideálním případě by společnost měla stát rovnoměrně na obou pilířích. Být silnou značkou s vyváženým marketingovým programem postaveným na znalosti zákaznické báze. Bohužel ve spoustě případů se výrazně nakloní k jedné straně. V praxi pak často vznikne společnost uvězněná ve slevové spirále s výraznými náklady na akvizici zákazníků nebo společnost posedlá budováním značky s obrovskými náklady na udržení zákazníků.
Pomůžeme vám nastavit a zavést retenční strategii, která zvýší příjmy generované vaší zákaznickou databází. Společně to zvládneme. Vy a náš tým odborníků.
Představte si retenční strategii jako střechu pro váš business. Pokud strategii realizujete správně, pomůže vám v mnoha ohledech. Poskytne vám dobrý přehled o aktuálním stavu vaší zákaznické databáze, pomůže vám definovat váš vztah a komunikaci se zákazníkem, lépe řídit produktovou nabídku a v neposlední řadě také nastavit lepší vyhodnocování úspěchu vašeho marketingu, potažmo celého vašeho businessu.
Nejde ovšem o malý úkol. Proto máme v Acomware definovaný proces tvorby retenční strategie. Největším problémem firem, které se snaží zavést retenční strategii je totiž vytrhávání jednotlivostí z celého procesu. To vede nejen k neúspěchu, ale tak k demotivaci v další práci s touto problematikou. Často pak vidíme neúspěšné pokusy o tvorbu věrnostního klubu nebo o tvorbu atribučního modelu. Pokud nemáte definovány základní parametry jako například co je to vlastně vracející se zákazník a jaká jsou jeho očekávání, nikdy nemůžete uspět. Nejprve je tedy nutné pustit se do práce s vašimi daty!
Typickým projevem špatně nastavené marketingové strategie je datová neznalost vlastní zákaznické databáze. Udělejme si malý test.
Připravíme vaše data pro potřeby analýzy. Vaše zákazníky poté rozdělíme do skupin dle jejich hodnoty pro vaší společnost. Vytvoříme základní definice a určíme hodnotu zákazníků v čase a míru jejich odchodu. Také pro vás nastavíme automatické přehledy. Vždy budete mít aktuální přehled o stavu vaší zákaznické báze. Neopomene také stav vaší produktové nabídky a práci s marží.
Zhodnotíme, jak efektivní je vaše akvizice nových zákazníků a jak dlouho si je udržíte. Pochopíte tak, jak efektivní je vynakládání vašich marketingových prostředků do jednotlivých kanálů.
Definujeme si potřeby vašich zákazníků. Nastavíme s vámi měření a řízení zákaznické spokojenosti. Podíváme se na to, co vaši zákazníci chtějí, co jim vaše firma slibuje a hlavně, jak reálně naplňujete své sliby vašim zákazníkům.
Společně nastavíme retenční strategii. Určíme si oblasti, kde můžeme s vaší databází zákazníků dosáhnout reálných výsledků a připravíme sérii testů.
Základním nástrojem pro práci se zákaznickou retencí jsou vaše značka a vaše produkty. Společně se musíme podívat na vaši komunikaci k zákazníkům ve světle vaší nové retenční strategie.
Nastavíme automatické scénáře na základě interakce vašich zákazníků. Můžeme také zapojit produktovou AI rekomendaci a personalizaci. Zapomeňte však na kampaně na opuštěný košík, naše scénáře jsou mnohem sofistikovanější. Tvoříme totiž společně retenční strategii, nesnažíme se jen dohnat tržby za minulý měsíc 🙂
Data jsou základ! Standardizujeme a analyzujeme všechna dostupná data o vašich zákaznících.
Tvoříme scénáře, které pomáhají aktivovat retenci vašich zákazníků. Doručíme prokazatelné výsledky.
Jsme odborníci na e-mail a SMS marketing. Služby v této oblasti ovládáme od A po Z.
Stavíme na datech a potřebách vašich zákazníků. Váš věrnostní systém musí vydělávat!
Retenční strategii je třeba postavit na správné komunikaci směrem k vašim zákazníkům.
Někdy méně znamená více. Nalezneme tu správnou cenovou politiku pro vaši cílovou skupinu.
Věděli jste, že jedním e-mailem je možné nalákat davy lidí do kamenných prodejen? Naše oceňovaná kampaň pro společnost Tescoma to umí, a to dokonce pravidelně. Na prodejně navíc v den akce zvedá tržby v průměru o 211 %.