Spořiví Češi. Už 58 % má zkušenost s nákupem v zahraničním e-shopu.

Láká je nižší cena

Už 58 % Čechů má osobní zkušenost s nákupem zboží v zahraničním e-shopu a 22 % z nich zde dokonce nakupuje pravidelně. Vyplývá to z výzkumu konzultační společnosti Acomware na vzorku 1 016 respondentů. Nejznámějším zahraničním e-shopem je u nás shodně Amazon a AliExpress. S mírným odstupem třetí je eBay.

Důvodem, proč se Češi stále častěji obrací při svých nákupech také do zahraničí, je nižší cena a širší nabídka zboží. „Pro 78 % zákazníků je primárním motivem skutečnost, že zde zboží nakoupí často levněji, než v tuzemských e-shopech. Vedle spořivosti nás pak dále motivují také praktické důvody, například to, že dané zboží nebo dokonce celou značku není možné v Česku vůbec koupit,“ vysvětluje David Vurma, CEO konzultační společnosti Acomware. Výzkumu, který pro Acomware zúčastnila výzkumná agentra Ipsos, se zúčastnilo 1 016 respondentů.

Vůbec nejznámější jsou u Čechů prodejci Aliexpress a Amazon, které shodně zná 70 % populace. Následuje eBay s 63 %, čtvrtým pořadí je Wish. „To je výsledek poměrně agresivní kampaně i systému slev, které u nás už nějakou dobu nabízí. Díky svému většímu zaměření na módu je také Wish mnohem populárnější u žen,“ vysvětluje Vurma, podle kterého naprostá většina objednávek z Česka připadá na uvedené čtyři hráče.

Do budoucna přitom počet nákupů ze zahraničních e-shopů ještě poroste, tahounem růstu jsou totiž mladší generace mezi 15-34 lety. „U nich už čtvrtina lidí přiznává, že nakupuje pravidelně a jen zhruba 20 % nemá motivaci nákupy v zahraničí ani vyzkoušet,“ upřesňuje Vurma. Pokud se Češi k nákupům v zahraničí staví chladně, je nejčastějším důvodem to, že si vystačí s nabídkou tuzemských prodejců. Třetina se obává zneužití platebních údajů nebo případné reklamace. U starších lidí je největší překážkou jazyková bariéra.


KONTAKT PRO MÉDIA

Kamil Gric

kamil.gric@acomware.cz

+420 737 289 527

 


O SPOLEČNOSTI ACOMWARE

Acomware je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce a digitální marketing. Od roku 2002 pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy.

Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Na webu www.acomware.cz publikuje unikátní výzkumy a studie. Je pořadatelem konferencí Performance 2020, Emailing 2020 a cyklu diskuzí Eshopista.

Další příspěvky

BING JE V ČESKU I NA SLOVENSKU NA HISTORICKÉM MAXIMU. VYPLATÍ SE ALE INVESTICE DO VYHLEDÁVACÍ REKLAMY MICROSOFT ADS?

BING JE V ČESKU I NA SLOVENSKU NA HISTORICKÉM MAXIMU. VYPLATÍ SE ALE INVESTICE DO VYHLEDÁVACÍ REKLAMY MICROSOFT ADS?

Dominantní globální postavení Google asi nikoho nepřekvapí. Pokud však máte ambici efektivně inzerovat v České republice, zaměřením pouze na tento kan...

číst
Spustili jsme nový CSS program. Majitelům e-shopů zlevní proklik o 20 %

Spustili jsme nový CSS program. Majitelům e-shopů zlevní proklik o 20 %

V Acomware jsme splnili podmínky, abychom se stali CSS partnerem Googlu. Díky tomu našim klientům nabízíme exkluzivní 20 % slevu v Google Shopping kam...

číst
Datuj zdarma, buduj vztahy. Připravili jsme kampaň pro MOBIL.CZ

Datuj zdarma, buduj vztahy. Připravili jsme kampaň pro MOBIL.CZ

Spustili jsme pro MOBIL.CZ novou reklamní kampaň s claimem „Datuj zdarma, buduj vztahy“. Ambasadorem značky zůstává Jakub Kohák.

číst
Těžké časy začaly i e-shopům. Češi od začátku týdne omezují nákupy online

Těžké časy začaly i e-shopům. Češi od začátku týdne omezují nákupy online

E-shopy s potravinami nestíhají dodávat, online prodejci ostatního zboží ale začínají pociťovat dopady aktuálních opatření. Jen začátkem týdne se prod...

číst