Praha, 8. 1. 2015 – Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik konzultační společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.
Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní. „Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem pak lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ vysvětluje Jan Penkala.
Podle společností ACOMWARE oslovených odborníků zájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“
V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ říká Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstane doménou kamenných obchodů.
Česká e-commerce v roce 2015:
ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 11 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.
Tým tvoří více než 30 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli – Eshopista.
Rubikon PR
Patricie Petruccová
tel: +420 775 929 191