Přes 10 zahraničních spíkrů a česká špička online marketingu se sjela na dvoudenní Marketing Festival do moravské metropole. Přechod od starého pojetí SEO k novému, účelnější trackování událostí a doporučení vedoucí k lepší práci se zákazníky či nové pohledy na to, jak dělat content webu, byly hlavními tématy, která rezonovala po oba dny konference. Kromě přednášek proběhlo na konferenci několik workshopů – jedním z nich bylo 7 technik, které nakopnou váš e-mailový marketing kolegy Honzy Penkaly.
Skvělým otvírákem dvoudenní akce byla futuristická přednáška Cyruse Shepharda z MOZu budoucnosti online marketingu a změnách algoritmu na Google. Shephard hovořil o personifikaci a dalších novinkách a směrech, kterými se Google vydává. Na Cyruse Shepharda navázal Jan Zdarsa z Google se svým vstupem o display reklamě. Phil Nottingham představil zajímavá čísla kanálu Youtube představil ve svém výstupu o segmentaci a personalizaci v rámci video marketing strategií pro rok 2014.
K inspirativním přednáškám také patřilo vystoupení Mirka Černého ze společnosti Futurelytics o prediktivní analytice. Černý hovořil o postupech, jak tvořit segmenty zákazníků i samotný proces segmentace vedoucí k predikci zákaznického chování. Prediktivní analytiku označil za jednu z možných cest, kterými se bude ubírat práce se zákazníkem.
Práci se zákazníkem pomocí person a uživatelských scénářů představila persona českého SEO – Marek Prokop. Využitím person v SEO propojil tento obor s webovým designem, kde se využívá již řadu let.
K největším showmanům festivalu patřil jednoznačně Honza Podzimek ze zlínské společnosti PRIA, který ve své přednášce „3 ROI bonbónky pro vás“ představil tři případové studie o podpoře produktu-značky pomocí sociálních sítí. Na komunikaci mimo web tematicky navázali Brian Carter s přednáškou o trendech a nejlepších strategiích na sítích v roce 2013 a Neil Patel s inspirativní přednáškou pro všechny, kteří tvoří firemní blog. Patel ve své přednášce prozradil, jak a jaký tvořit obsah pro vybudování webu s návštěvností 400 tis. čtenářů.
Gillian Muessig, spoluzakladatelka MOZu, ve své prezentaci věnované revoluci v inbound marektingu položila filozofickou otázku, jak budeme marketovat, když máme méně a méně možností ke komunikaci a interakci se zákazníkem? Doporučila proto, aby e-shop maximálně tlačil přístup „share experience“ – sdílení zkušeností a podpora zákaznických zážitků.
Petra Brodilová se svou přednáškou „Optimalizujte Adwords chytřeji než opičky“ přidala hodně praktických postupů, kterými optimalizují kampaně v Google. Doporučila například report TOP MOVERS, který přehledně ukáže největší pohyby nahoru/dolů, které v reportu změn nemusí být patrné. Upozornila také na to, že je dnes možné nastavit různé kombinace strategií v rámci jedné kampaně, což dříve nebylo možné. Dalším zajímavým tipem, který předala hostům v sále, bylo zaměření se na obecná klíčová slova příbuzného charakteru, když už se web ve svých vyčerpá, a nasadit na ně retargeting. V závěru své prezentace také pochválila dobrou úroveň zdejších PPC agentur.
Pavel Jašek, české eso webové analytiky, poukázal na důležitost práce s business metrikami nad rámec klasických marketingových KPI, vyzdvihl zejména „CLV“ – customer lifetime value, neboli dlouhodobou hodnotu zákazníka, která patří mezi nejdůležitější sledované hodnoty, vedle metrik, kterými sledujete kolik získáte zákazníků, jaký objem peněz přinesou, jak dlouho zůstanou v naší databázi atd.
V závěru přednášky doporučil, aby e-shopy segmentovaly zákazníky, dle podobných znaků chování, do konkrétních skupin a s nimi dále pracovaly dle individuálních konverzních poměrů, které jednotlivé segmenty zákazníků vykazují.
Právními aspekty neadekvátního chování a „black“ analytics se zabýval Phil Pearce ve své přednášce Blackhat Analytics.
Polský spíkr Lukász Zelezny se věnoval oblasti SEO a jeho souvislosti mezi pozicí klíčového slova a konverzí zákazníků. V závěru své přednášky představil řadu užitečných nástrojů pro on page optimization či reporting.
Potěšil nás mimořádný zájem o workshop kolegy Honzy Penkaly na téma „7 technik, které nakopnou váš e-mailový marketing“, že jsme přidávali další.
Honza představil studii transakční e-mailové komunikace více než 20 největších českých e-shopů a v praktické části představil nejen problémy, které způsobují klesající výsledky běžných e-mailingových kampaní, ale také nové možnosti a techniky, jakými tento trend obrátit.
Jeho prezentaci můžete vidět zde.