Ve čtvrtek 2. 5. 2013 se uskutečnila v konferenčním sále společnosti Microsoft ČR celodenní konference s tématem E-commerce 2013, organizovaná společností NetDirect.
V průběhu dne zazněla řada zajímavým příspěvků, věnujících se aktuálním trendům a novinkám e-businessu.
V úvodní prezentaci Filip Řehořík (Microsoft) informoval, jak využít obchodní modely na platformách Windows – především upozornil na využití živých dlaždic. A jeho doporučení: „ jednat dříve než konkurence, Windows Store se rychle plní“.
Poté Jan Podzimek (Pria) otevřel téma, jak efektivně propagovat a prodávat na sociálních sítích. „Marketéři chtějí výsledky a je super, že jsou měřitelné i na sociálních sítích“. Uvedl výhody soutěžních aplikací, které kromě masového šíření, zvýšení návštěvnosti webu či podpory prodeje, přináší nové fanoušky a především data – využitelná dále pro direct mail či remarketing. A jako příklad uvedl úspěšné Baťa teniskové pexeso.
Nesoustředit pozornost na prudiče
Budování značky a věrnosti e-zákazníků se věnoval ve svém příspěvku Tomáš Jindříšek (DarkSide). Vyzdvihl fakt, že je třeba vytvářet prostředí pro opakované návštěvy zákazníků, nejen explicitně uspokojovat objednávky. Zákazníky je třeba překvapovat, potěšit, usnadnit jim život, odstranit bariéry u registrace atd. Nenutit zákazníka přemýšlet, „ vykašlete se na propracovanou grafiku, budoucnost je ve vizualizaci“. Jako zásadní považuje Jindříšek do budoucna nesoustředit pozornost na prudiče, ale na nejvěrnější zákazníky.
Jak udělat z webu zlatý důl?, to byl příspěvek Petra Popka (SmartEmailing). Jak udělat z webové stránky magnet na kontakty – především díky poutavému obsahu získávat zákazníkovo důvěru a teprve pak přistupovat k prodejní komunikaci. „Neodmítnutelná nabídka“ je účinnější, je-li formulována jako osobní e-mail, bez jakékoli prodejní grafiky.
Radek Swaczyna (NetDirect) svou prezentaci o trendech v e-commerce zahájil se slovy: „98% budgetu
na internetovou reklamu jde komínem“. Uvedl další zajímavá čísla, např.
– získat nového zákazníka je 10x dražší
– v průměru o 15% více utrácejí lidé, kteří sledují produktová videa
– každým den se na světě aktivuje více než 1,4 mil. telefonů s Androidem
Upozornil na fakt, že „na internetu si ověřujeme vše, ale málo e-shopů si na tom staví strategii“.
Průměrný e-shop v ČR má 40-45% průchodnost košíkem
Zásadami objednávkového procesu, stejně jako metodami měření a testování průchodnosti košíku provedl Jakub Martinec (Acomware) ve svém příspěvku: Neztrácejte zbytečně objednávky v košíku. „Průměrný e-shop v ČR má 40-45% průchodnost košíkem“. To co rozhoduje o konverzi e-shopu je především motivace, landing page, produkt a objednávkový proces.
Praktický příspěvek, případovou studii demonstrující přínos Heureka košíku, tj. novou možnost pro e-shopy, jak zvýšit prodeje na Heurece představil Jan Kriegel(Heureka).
Jak vydělávat na vyhledávačích zboží chytře, tedy jak nastavit inzerci tak, aby každá koruna vložená do inzerce vydělala maximum? Michal Janík (a pan Mergado) doporučuje: opravit chyby v datech, plně využít všechny benefity, správně seskupit položky zboží, správně nastavit nabídky za proklik, průběžně vyhodnocovat výsledky a aktivně řídit inzerci.
Na závěr Petra Větrovská shrnula nástroje Google AdWords které jsou (jak) dělané pro e-shopy a jak je využít? Řeč byla o dynamických reklamách ve vyhledávání, Product Listing Ads (produktové reklamy s obrázkem a cenou) a remarketingu. „Remarketing lze realizovat od 100 označkovaných, ale skutečný smysl má řádově od tisíců.“
Příjemnou atmosféru podpořila mimo jiné degustace vín od společnosti Wine Story.
Více informací o konferenci naleznete na: https://konference.netdirect.cz/
Jednotlivé příspěvky z konference jsou ke shlédnutí zde.