Práce strategisty v Acomware je velmi různorodá. Strategista má možnost podílet se na mnohém, jako jsou výběrová řízení, rozvíjení aktuálních klientů, jednání s dodavateli na úrovni vzdělávání, vývoji nových produktů, mentoring kolegů nebo klientů.
Meetingy
Strategista se účastní pravidelných interních statusů u svěřených klientů (klienti, kteří si práci strategisty platí), kde tyto meetingy nevede, ale je v roli přísedícího, aby byl vždy v obraze. Dále je dobré se účastnit i externích meetingů s klientem, zde je prostor si budovat důvěru a diskutovat s klientem out of the box.
Výstupy
Většina výstupů je prezentace, textový dokument nebo tabulka. Tyto podklady strategista zpracovává na základě vlastního uvážení (věří, že daný výstup dokáže klientský projekt posunout), na základě požadavku klienta (v takovém případě by měla mít činnost schválený časový fond) nebo na základě požadavku týmu (např. je třeba vytvořit benchmarky pro konkrétní segment).
Kvalita práce směrem na klienta by měla být v top kvalitě (vzhledu i dodaných informací). Další dva typy toku výstupů musí být zejména v kvalitě dodaných dat – vzhled je v interních případech sekundární.
Hard skills
Není třeba být expert na všechno, ono to ani nejde, je ale důležité vědět, na koho se můžu obrátit. Strategistovi by ale neměla chybět detailní znalost dat, která poskytují systémy Google Analytics, Google Ads, Seznam Sklik, Facebook Business Manager atd. Kromě těchto (daily) nástrojů je pak vhodná znalost SimilarWebu, Marketing Mineru, Google Trends, atd. Nejdůležitější je schopnost najít v datech souvislosti a dokázat predikovat.
Soft skills
Práce strategisty je o zodpovědnosti a diplomacii. Je dobré si vždy vyslechnout názor druhých a ten případně rozvíjet. Zpracované podklady je dobré odevzdávat vždy o pár dní dříve, aby se k nim mohli zainteresování kolegové vyjádřit a změny se stihli zapracovat. Cílem je, aby z Acomware od strategisty odcházela TOP kvalita.