Auto Hotárek
Zvýšení obratu o 13 % díky zlepšení webového vyhledávání

Zvýšení obratu o 13 % díky zlepšení webového vyhledávání

Auto Hotárek patří k zavedeným firmám s autodoplňky na českém trhu, která úspěšně působí také v e-commerce. S růstem podnikání ale roste i šíře sortimentu a tím i komplexita nabídky e-shopu. Dřívější systém webového vyhledávání už přestával potřebám klienta stačit, protože uživatelé často nenacházeli to, co chtěli nakoupit. Přečtěte si, jak jsme problém vyřešili.

13%
zvýšení obratu
46%
nárůst konverzního poměru
z vyhledávání
o 25 %
méně vyhledávání
bez výsledku

SYSTÉM VYHLEDÁVÁNÍ ZHORŠOVAL ZÁKAZNICKOU ZKUŠENOST

S klienty rádi testujeme stále nové možnosti, jak posunout jejich výsledky v e-commerce. I to bylo jedním z impulsů k hlubší analýze hledání na webu.

Data a testování vyhledávání ukázaly hned 3 znepokojivá zjištění.

  1. E-shop nabízel uživatelům jiné produkty, než které hledali.
  2. Vyhledávač nedovedl najít produkt, pokud hledaná fráze přesně neodpovídala názvu.
  3. Příliš často vyhledávání končilo bez relevantního výsledku.
Autohotarek-ukazka-stareho-vyhledavani-acomware-case-study-1
Ukázka původní verze vyhledávání bez našeptávače.

Analýza nám i klientovi přinesla několik překvapení. Uživatelé například často hledali produkty podle jejich ID. To nás vedlo k jejich důslednější revizi a požadavku, aby nový systém uměl tuto informaci vyhodnotit.

VOLBA PADLA NA NÁSTROJ VYHLEDÁVÁNÍ OD LUIGI’S BOX

S tímto nástrojem máme skvělé výsledky i u jiných klientů. Proto jsme věděli, že díky svým možnostem může pomoci i e‑shopu Auto Hotárek.

Autohotarek-ukazka-noveho-vyhledavani-acomware-case-study-2
Nová verze vyhledávání nabízí uživateli produkty ještě před napsáním vyhledávací fráze.

Vedle zpřesnění vyhledávání, které toleruje i překlepy a synonyma, jsme neopomenuli ani byznysovou rovinu. Řešení mělo především zvýšit počet objednávek e-shopu a lépe odpovídat zákaznickému záměru.

Vyhledávání proto například upřednostňuje nejprodávanější produkty a ty, které mají od zákazníků dlouhodobě pozitivní ohlasy. Z analýzy dat a sledování trendů v hledání jsme dovedli rovněž lépe předpovídat nejčastější potřeby uživatelů. Díky tomu jim e-shop nyní nabízí vhodnou alternativu pro případ, kdy nenajdou konkrétní hledaný produkt.

Zároveň e-shop zobrazuje jiné výsledky vyhledávání běžným zákazníkům a jiné velkoobchodním partnerům. Konkrétně jde o rozdílné ceny. Pokud je velkoobchodní zákazník přihlášený, uvidí ve vyhledávání jiné ceny než maloobchodní nepřihlášený zákazník.

E-shopovému vyhledavači stačí i část slov
E-shopovému vyhledávači nyní stačí i začátek slova, aby určil předpokládaný produkt, o který se uživatel zajímá.

Zohlednili jsme rovněž potřeby uživatelů podle zařízení. Na mobilu proto kvůli přehlednosti zobrazujeme ve vyhledávání méně informací než na desktopu.

ZVÝŠENÍ OBRATU O 13 %

Integrace nástroje včetně otestování zabrala pouhé 3 dny. Dopad změny systému vyhledávání předčil i naše nejoptimističtější předpoklady. Zlepšení výsledků zaplatilo měsíční poplatek za nástroj už po prvním víkendu od použití. Posuďte sami níže.

13%

zvýšení
obratu

46%

nárůst konverzního poměru
z vyhledávání

O 25 %

méně vyhledávání
bez výsledku

Co říká klient?

AutoHotarek-doporuceni-acomware-ecommerce-konzultace
Tomáš Rais
Auto Hotárek, s. r. o.

 

„Dřívější e-shopový vyhledávač mátl uživatele, kteří často nenašli to, co chtěli nakoupit. V Acomware nám pomohli s výběrem a realizací nového řešení, které nejen zvedlo kvalitu výsledků vyhledávání, ale pomohlo nám i výrazně zvýšit konverze e-shopu.“