Auto Hotárek patří k zavedeným firmám s autodoplňky na českém trhu, která úspěšně působí také v e-commerce. S růstem podnikání ale roste i šíře sortimentu a tím i komplexita nabídky e-shopu. Dřívější systém webového vyhledávání už přestával potřebám klienta stačit, protože uživatelé často nenacházeli to, co chtěli nakoupit. Přečtěte si, jak jsme problém vyřešili.
S klienty rádi testujeme stále nové možnosti, jak posunout jejich výsledky v e-commerce. I to bylo jedním z impulsů k hlubší analýze hledání na webu.
Data a testování vyhledávání ukázaly hned 3 znepokojivá zjištění.
Analýza nám i klientovi přinesla několik překvapení. Uživatelé například často hledali produkty podle jejich ID. To nás vedlo k jejich důslednější revizi a požadavku, aby nový systém uměl tuto informaci vyhodnotit.
S tímto nástrojem máme skvělé výsledky i u jiných klientů. Proto jsme věděli, že díky svým možnostem může pomoci i e‑shopu Auto Hotárek.
Vedle zpřesnění vyhledávání, které toleruje i překlepy a synonyma, jsme neopomenuli ani byznysovou rovinu. Řešení mělo především zvýšit počet objednávek e-shopu a lépe odpovídat zákaznickému záměru.
Vyhledávání proto například upřednostňuje nejprodávanější produkty a ty, které mají od zákazníků dlouhodobě pozitivní ohlasy. Z analýzy dat a sledování trendů v hledání jsme dovedli rovněž lépe předpovídat nejčastější potřeby uživatelů. Díky tomu jim e-shop nyní nabízí vhodnou alternativu pro případ, kdy nenajdou konkrétní hledaný produkt.
Zároveň e-shop zobrazuje jiné výsledky vyhledávání běžným zákazníkům a jiné velkoobchodním partnerům. Konkrétně jde o rozdílné ceny. Pokud je velkoobchodní zákazník přihlášený, uvidí ve vyhledávání jiné ceny než maloobchodní nepřihlášený zákazník.
Zohlednili jsme rovněž potřeby uživatelů podle zařízení. Na mobilu proto kvůli přehlednosti zobrazujeme ve vyhledávání méně informací než na desktopu.
Integrace nástroje včetně otestování zabrala pouhé 3 dny. Dopad změny systému vyhledávání předčil i naše nejoptimističtější předpoklady. Zlepšení výsledků zaplatilo měsíční poplatek za nástroj už po prvním víkendu od použití. Posuďte sami níže.
„Dřívější e-shopový vyhledávač mátl uživatele, kteří často nenašli to, co chtěli nakoupit. V Acomware nám pomohli s výběrem a realizací nového řešení, které nejen zvedlo kvalitu výsledků vyhledávání, ale pomohlo nám i výrazně zvýšit konverze e-shopu.“