Pro obchod se zdravou výživou Grizly.cz jsme namíchali výživnou směs e-mailingu, chytrých kampaní, browse-remarketingových sestav a automatizované komunikace. Povedlo se nám tak trojnásobit zákaznickou databázi, zvýšit konverzní poměr a začít budovat pozitivní image značky.
Z malého, nenápadného obchůdku Grizly.cz se už 3 roky po jeho založení stal jeden z největších e-shopů se zdravou výživou. Majitelé se soustředili na prodej a už jim nezbýval čas na budování značky obchodu nebo péči o zákazníky. Navrhli jsme proto kompletní strategii e-mailingové komunikace, jejíž součástí byla akvizice nových kontaktů, zahájení pravidelné rozesílky a start chytrých kampaní, které pomáhají budovat lovebrand.
„Začali jsme jednou týdně rozesílat newslettery, v nichž kombinujeme produktovou a obsahovou část..“
Do databáze kontaktů jsme chtěli získat další nové e-maily a potenciální zákazníky. Zvolili jsme proto pop-up okno s nabídkou motivační slevy 100 Kč při nákupu nad 1 000 Kč.
Provedli jsme komplexní analýzu současného stavu a zjistili jsme, že e-shopu vzrostl počet uživatelů přistupujících z mobilního zařízení o 40 %. Zároveň se ale snížilo procento nových zákazníků z důvodu absence responzivního webu a chybějící propagace celých kolekcí.
Začali jsme jednou týdně rozesílat newslettery, v nichž kombinujeme produktovou a obsahovou část. Adresátům posíláme například tipy na různé variace zdravých pokrmů a magazín „Proč já a Grizly?“.
Kromě obecných newsletterů jsme vytvořili segmentované rozesílky na konkrétní produkty jednotlivých kategorií. Nezapomněli jsme ani na personalizaci šablony – oslovení křestním jménem, připomenutí prohlédnutých produktů, hodnocení z Heureka.cz nebo informace o nejbližším výdejním místu s dopravou zdarma.
Ke sběru kontaktů přes pop-up okno jsme postupně přidali browse-remarketingovou kampaň založenou na posledních navštívených produktech nebo svátkovou a výroční kampaň (rok od první registrace). Prostřednictvím A/B testování hledáme ideální varianty motivace. Nespokojené zákazníky ze serveru Heureka.cz oslovujeme pomocí automatizované komunikace.
„Kromě obecných newsletterů jsme vytvořili segmentované rozesílky na konkrétní produkty jednotlivých kategorií.“
Po 9 měsících spolupráce jsme provedli datovou analýzu, která nám pomohla nastavit scénáře opakovaného nákupu sportovní a zdravé výživy. Tyto chytré kampaně tvoří přibližně 25 % tržeb celého e-mailového kanálu. Jejich konverzní poměr se blíží 18 % a navyšuje tak celkový konverzní poměr e-mailu na 9 až 9,5 %.
„Po 9 měsících spolupráce jsme provedli datovou analýzu, která nám pomohla nastavit scénáře opakovaného nákupu sportovní a zdravé výživy.“
E-mailing, který doposud v portfoliu marketingových nástrojů chyběl, teď tvoří 17 % obratu celého e-shopu. Konverzní poměr e-mailů se pohybuje kolem 9 %. Z hlediska ROI se e-mailing podle hodnocení klienta jeví jako jednoznačně nejefektivnější kanál.