Co se stane, když spojíte kvalitní obsah a výkon na Facebooku? Vytvoříte dlouhodobě silný a konverzní kanál, který podpoří prodej i budování značky. Své o tom ví Knihy Dobrovský, kterým Facebook přináší tisíce objednávek měsíčně i nové návštěvníky do kamenných prodejen.
„Spojení kvalitního obsahu a promyšleného výkonu udělalo z Facebooku silný konverzní kanál.„
Naše spolupráce s Knihy Dobrovský ukazuje, že pro úspěch na Facebooku může být vhodné spojit síly. Zatímco u klienta dlouhodobě vzniká kvalitní obsah pro tuto sociální síť, naším úkolem bylo zajistit placenou propagaci příspěvků a spravovat dlouhodobé kampaně s cílem získat co nejvíce konverzí.
Jako konkrétní cíl jsme si s klientem stanovili získání až 4 000 post-view konverzí měsíčně při maximální ceně 50 Kč za konverzi.
Od října 2017 do května 2018 jsme spravovali následující kampaně:
Nejdůležitější cílovou skupinou byly převážně ženy 25–44 let, které zároveň představovaly 90 % fanoušků.
„Jako vedlejší pozitivní efekt se nám podařilo získat více než 24 000 nových fanoušků na Facebooku.„
V závislosti na druhu kampaně jsme se snažili kombinovat různé druhy sdělení. U dlouhodobé komunikace šlo zejména o výhody nákupu, jako je doprava zdarma nebo bezplatné vyzvednutí na pobočce. Využili jsme také speciální akce, mezi které patřila například sleva 15 % na Den knihy.
Testovali jsme různé formáty reklam a poté inzerovali úspěšnější varianty.
Video, čtvercový formát (vlevo), obdélníkový formát (vpravo) – úspěšnější
Spojením kvalitního obsahu ze strany klienta a promyšlených výkonnostních kampaní našich Performance specialistů se z facebookového profilu Knihy Dobrovský stal dlouhodobě silný konverzní kanál.
Prodejní cíle jsme splnili na 110 % a podařilo se nám dosáhnout téměř o polovinu menších nákladů na konverzi oproti plánu. Náklady na konverzi zároveň nepřekročily hranici 5 % z průměrné hodnoty objednávky. Za dobu kampaně jsme získali více než 24 000 nových fanoušků.
Přestože zatím nedokážeme s přesností doměřit vliv kampaní na prodeje v kamenné síti, podle ohlasu prodavačů se tržby v prodejnách významně zvýšily. Na Facebooku tedy dokážeme nejen zvyšovat prodeje, ale také budovat značku.