Náš klient Topenilevne.cz patří k předním českým e-shopům v oboru voda, topení, plyn, sanita a kanalizace. Mimo jiné už třikrát zvítězil v soutěži ShopRoku v kategorii Cena kvality. Na SEO spolupracujeme od přelomu roku 2018/2019 a od té doby klientovi dlouhodobě zlepšujeme dohledatelnost i tržby z organického vyhledávání. Přečtěte si více.
Práci na projektu jsme odstartovali zpracováním analýzy klíčových slov. Tento dokument obsahuje například vyhledávací dotazy uživatelů, které souvisejí s oborem klienta, dále údaje o objemu vyhledávání, kategorie dotazů, konkurenčnost a podobně.
Analýza nám přinesla cenné vhledy do oboru a pomohla s tvorbou podkladů pro optimalizaci webu a linkbuildingové aktivity.
Podle dat z analýzy klíčových slov a nástroje Google Search Console jsme začali kontinuálně pracovat na úpravě meta titulků a meta popisků u všech hodnotných stránek webu. To nám mělo pomoci:
Vybrané stránky jsme obohatili o klíčová slova či zmínění konkurenčních výhod a délku textu jsme přizpůsobili pro správné zobrazování. Dobře fungovaly i experimenty s přidáním emotikonů v meta popiscích, které zvyšují proklikovost.
Tyto změny přispěly k navýšení prokliků ve sledovaném období o téměř 60 tisíc a zvýšení zobrazení o bezmála 2 miliony.
Na začátku spolupráce e-shop trpěl 412 technickými chybami. Závažnost některých z nich komplikovala indexaci stránek a viditelnost ve vyhledávačích.
Řada z nich souvisela se špatným technickým SEO nastavením, kvůli kterému jsme například znovu nastavovali procesy procházení webu internetovými vyhledávači a indexaci. Zároveň jsme vybrané typy obsahu vyřadili z viditelnosti vyhledávačů. Sem patřilo například fulltextové vyhledávání nebo jiné stránky, které neměly přínos z pohledu SEO.
Vedle toho jsme také spoustu hodnotných stránek přidali, abychom rozšířili příležitosti pro dobré hodnocení ve vyhledávačích a pokryli důležitá klíčová slova. Šlo kupříkladu o přidání možnosti filtrace podle výrobce, která vytvořila nové vstupní stránky s brandovým názvem produktů, s jejichž pomocí jsme přivedli novou návštěvnost.
I to přispělo k tomu, že z 1 499 TOP klíčových slov pokrýváme až 795, na které je klient zobrazován na 1. straně výsledků vyhledávání. Z původních 161 klíčových slov na TOP 3 pozicích nyní pokrýváme až 368.
Zpočátku jsme se budování zpětných odkazů věnovali pouze v omezeném rozsahu, abychom stihli přednostně vyřešit nejzásadnější technické problémy. Poslední rok už linkbuildingovou strategii realizujeme naplno.
Naše stávající linkbuildingové aktivity nás drží na 3. až 4. místě v šíři odkazového portfolia při srovnání s konkurencí. Klíčovou roli pro nás vedle množství hraje i kvalita a relevance webů pro obor klienta, abychom zkvalitnili klientův odkazový profil a posílili tak autoritu konkrétních stránek v organickém vyhledávání.
Porovnání počtu odkazujících domén mimo jiné ukazuje náš záměr, jímž je vývoj přirozený, kvalitní a kontinuální, nikoliv skokový.
Efektivitu naší strategie dokládá i Domain rating nástroje Ahrefs, který měří sílu domény.
Klientům vždy doporučujeme sledovat svá data v kontextu trhu. I když rostete o 20 %, stále můžete stagnovat, pokud trh i vaše konkurence rostou například o 30 %.
Abychom tomuto riziku předešli, pravidelně monitorujeme vývoj pozic klíčových slov u nejdůležitějších konkurentů. Mimo jiné nám to pomáhá včas reagovat, pokud konkurence začne realizovat nové aktivity, které by nás mohly dlouhodobě ohrozit.
Velice je nám v tomto ohledu nápomocna metrika Market share od nástroje Collabim. Ta vypočítává procentní podíl sledovaných TOP klíčových slov, které se zobrazují na 1. straně výpisu výsledků.
SEO je dlouhodobá investice, jejíž výsledky se sice neobjeví do druhého dne, ale může přinášet benefity i dlouhé roky. Pokud na něm kontinuálně pracujete, bývá obtížné vás předhonit právě z důvodu pozvolného dopadu změn.
Respektovali jsme kritérium klienta, který si ze skladových i technických důvodů přál pozvolný růst organické návštěvnosti. I přesto se nám daří dlouhodobě růst a do budoucna počítáme s dalším rozvojem.