Netradiční a v klidu domova. Letošní Valentýn stráví Češi jinak než v minulých letech. Zatímco běžně vyrazí do restaurace nebo na víkendový pobyt, letos své milované obdarují hmotnými dárky. Primárně půjde o společenské hry, parfémy nebo také erotické pomůcky. Zážitky a víkendy na horách nahradí vouchery, které Češi využijí v pozdějších měsících roku.
Valentýn je v Česku stále populárnější, přesto za jinými nákupními svátky zaostává. „Slaví ho zhruba čtvrtina až třetina naší populace. Častěji jsou to ženy, a to zejména ty mladší do věku zhruba 35 až 40 let,“ vysvětluje David Vurma, CEO konzultační společnosti Acomware. Podle dat společnosti se celková útrata za valentýnské dárky bude v Česku pohybovat mezi 1,5 až 2 miliardami korun. „Velká část útrat za Valentýn běžně směřuje k restauracím. Ty jsou aktuálně zavřené, proto očekáváme znatelnější nárůst útrat za dárky, vouchery pořízené online a také za květiny,“ doplňuje Vurma.
Velký zájem je o společenské hry i erotiku
Letošním hitem budou podle oslovených e-shopů především věcné dárky. „Vzhledem k našemu domácímu fungování vidíme velký zájem o erotické pomůcky a společenské hry pro dva. Extrémní boom zažívají právě erotické hry, které mohou příjemně zpestřit intimní život. A novým trendem mezi dospělými je také LEGO,“ vysvětluje Pavla Hobíková ze společnosti Mall. Popularitu si podle ní stále udržují i klasické dárky, jako jsou parfémy, hodinky nebo plyšová zvířata.
Zájem o kosmetiku potvrzuje rovněž Radek Ondrášík z Notino.cz, které během Valentýna obslouží přes 300 tisíc zákazníků. „Nejpopulárnější jsou parfémy, vůně do domu, vlasová kosmetika nebo make-up. Už od Vánoc jsou hitem také svíčky a aroma difuzéry,“ říká marketingový manažer Radek Ondrašík. Podle Tomáše Holého ze Slevomatu je letos největší zájem o romantické pobyty nebo masáže. „Vzhledem k lockdownu je největší potenciál právě ve voucherech, tedy odloženém dárku či zážitku,“ vysvětluje.
Většina Čechů utratí do 1 000 Kč
Kolik Češi za valentýnský dárek zaplatí, se výrazně odvíjí od jejich finanční situace i typu dárku. „Průměrná útrata za dárky se nicméně pohybuje od 700 do 800 korun. Mezi jednotlivými kategoriemi dárků jsou však velké cenové rozdíly,“ říká David Vurma z Acomware. Nejméně stojí drobnější dárky, jako je čokoláda nebo upomínkové předměty. Za ty u společnosti Slevomat Češi v průměru zaplatí kolem 750 Kč.
Pokud svému protějšku vyberete parfém, kosmetiku nebo společenské hry, můžete počítat s investicí mezi jedním a dvěma tisíci korunami. „Příklady z našeho výzkumu to potvrzují. U společnosti Notino se průměrná útrata pohybuje kolem 1 100 korun, podle Mall.cz dosahuje až 2 000 korun,“ doplňuje Vurma. Vůbec nejvíce pak Češi utratí za romantické pobyty – podle údajů společnosti Slevomat je to průměrně 4 800 Kč.
Kamil Gric
+420 737 289 527
Acomware je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce a digitální marketing. Od roku 2002 pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy.
Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Na webu www.acomware.cz publikuje unikátní výzkumy a studie. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista.
Dominantní globální postavení Google asi nikoho nepřekvapí. Pokud však máte ambici efektivně inzerovat v České republice, zaměřením pouze na tento kan...
čístMezi jeho hlavní úkoly bude patřit vytvoření komplexního systému pro práci s talenty, rozvoj motivačního programu a prohloubení práce se zpětnou vazbo...
čístZískání nového zákazníka je 5× dražší než udržení stávajícího. Přesto zákaznickou retenci naplno řeší jen minimum českých firem.
čístKonzultační společnost Acomware, která se zaměřuje na digitální marketing a e-commerce, zvítězila ve výběrovém řízení na správu sociálních sítí Česká ...
číst