Praha, 3. 12. 2014 – Nakupování na internetu je u českých zákazníků stále populárnější. Vyplývá to z výzkumu realizovaného konzultační společností ACOMWARE ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou. Některé druhy zboží si dokonce Češi častěji pořizují online než v kamenných obchodech – týká se to například knih, počítačů nebo elektroniky. Na internetu jim naopak chybí drogerie.
Cílem spotřebitelského výzkumu, který byl uskutečněn na vzorku 802 respondentů, bylo zjistit aktuální vztah a postoje českých zákazníků k nákupům na internetu. „Češi mají obecně velmi pozitivní přístup k internetovému nakupování. Celkem 89 % zákazníků nakupuje na internetu častěji než dříve. Nejpopulárnější jsou knihy, hračky nebo elektronika, naopak poměrně negativní je vztah k nákupu potravin nebo stavebnin,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE.
Výzkum se také zaměřil na porovnání množství nákupů, které Češi uskuteční v kamenných prodejnách a na internetu. „Některé druhy zboží již lidé více nakupují na internetu. Platí to například pro počítače a elektroniku, kde více než 50 % dotázaných využilo pro většinu svých nákupů e-shop. Naopak podíl internetu na prodejích je malý u drogerie nebo potravin,“ říká Václav Stříteský z katedry marketingu Vysoké školy ekonomické v Praze.
Zájem mezi zákazníky je zejména o větší nabídku drogerie na internetu. „60 % zákazníků se líbí představa, že si drogerii nakoupí online. Ale jen 15 % už ji takto nakupuje. Potenciál je tedy velký,“ vysvětluje Václav Stříteský. Výzkum dále potvrdil, že zákazníci očekávají od e-shopů i kamenných řetězců stejně kvalitní služby.„Zákazník si přeje na internetu stejné služby jako v kamenné prodejně, například možnost reklamace nebo použití věrnostní karty. Zároveň převažuje názor, že prodejce by měl disponovat oběma typy obchodů,“ dodává Jan Penkala.
Hlavní zjištění průzkumu ACOMWARE:
ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 12 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.
Tým tvoří více než 35 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli – Eshopista.
Rubikon PR
Patricie Petruccová
tel: +420 775 929 191